четвъртък, 30 май 2013 г.

Подарък за моята дъщеря, лимонада и едно пътуване до Копенхаген


    Когато един ден преди да отпътуваме с мъжа ми за Копенхаген, попитах дъщеря ни последно какви дрехи да вземем, тя каза: "По-топли. Имайте предвид, че миналата вечер бях дори с ръкавици. Тук си е доста студено." Макар и да знаех за датския климат, този съвет изобщо не ми се понрави. Пак проверих прогнозата за времето и с дълбока съпротива набутах в куфара дрехи, които за моите представи са напълно подходящи за началото на април. Но в мен тлееше слаба надежда за грешки на недоспали метеоролози, основно подтиквана от блестящото софийско слънце, и реших да заложа на вътрешния си глас. Все пак става дума за средата на месец май!
    Пристигнахме късно вечерта. Подкрепени от топли прегръдки, поехме по улиците на града.  Нощният Копенхаген ни посрещна мокър, студен и ужасяващо ветровит! Беше минало полунощ, умората си казваше думата и решихме, че разговорите и плановете за разходки ще оставим за следващия ден. Дневният Копенхаген ни събуди с проблясващите лъчи на изгрялото слънце и топлото обещание за прекрасен ден!


    От три години голямата ми дъщеря живее в Дания. Почти наблизо. Четири часа път и сме заедно. Е, не е като да ти хрумне да скочиш в колата и да организираш бърз оглед на положението. Добре, че тя си идва общо взето често, защото за нас това беше първо гостуване в далечния ѝ дом. А в такъв случай се носи подарък. Никаква идея не ми харесваше. Исках да е нещо единствено, нещо, което може да се намери само тук, да не е обемно и да е лесно за пренасяне. В крайна сметка спазих само първото условие.





    Една вечер, при редовното пазаруване в супермаркета,  видях кухненски комплект. Знаете ги - кърпа, ръкавица и квадратна ръкохватка. Картинката беше очарователна и аз просто го купих. След два дена в магазин за домашен текстил между топовете зърнах плат с познат десен. Беше си късмет! Кажете как да не си купи човек, та кухненският комплект и този плат бяха един за друг!


    Купих сатенена панделка и малко парче бял плат, преговорих наум какво имам вкъщи и  вече знаех какъв ще бъде подаръкът. Имах метална кутия от сухо мляко. Дръжка, неодобрена някога за скрина на който беше сложена и прибрана за по-подходящи цели, оформи дървения капак. Сетих се за точната салфетка. Една от декоративните дървени къщички за птици, чакащи идеи за разкрасяване, така добре допълни комплекта, сякаш беше по поръчка. От Великденските декорации бяха останали мини пластмасови яйчица и малки венчета от клончета.
    Въодушевено разказах на мъжа ми цялата история и му показах събрания материал. Одобрението дойде веднага, както и предложението да ги подредя в дървена кутия. Да, ама чак пък и кутия нямах. Пресметнахме какъв материал ще трябва, казах си, че няма да мисля за последствията от временното превръщане на кухнята ни в дърводелска работилница и забързахме към магазина, а там - каква радост - ни чакаше готова точно нашата кутия. Беше супер попадение. Подредих кутията с платовете и предметите. Оказа се, че ще има достатъчно място и за панерче за хляб. Намерих едно малко плитко, не помня от какво беше, но щеше да свърши работа. Бях готова за действие. И тогава мъжът ми пак се включи: "Ако сложиш и тъмно-зелени чинии, нещата ще бъдат завършени". Къде да търся сега и такива чинии?! Обаче предния ден бях купила четири и вече си представях прекрасни кулинарни снимки ... Сложих ги върху плата и установих, че тяхното място е тук. И ето как бързичко всички части за осъществяването на внезапно появилата се идея услужливо се появиха една след друга - и прибраните преди много време, и откритите сега ... Наистина всяко нещо си чака другарчето, просто трябва да настъпи подходящият момент.
 

    Беше крайно време наистина да се захвана за работа. След три почти будни нощи на боядисване, лепене и шиене бях готова!
 


    Подаръкът включваше декупирана метална кутия с дървен капак, декоративна дървена къщичка за птици, малко гнездо с птичи яйчица, ратаново панерче за хляб, четири порцеланови чинии, две правоъгълни покривки, салфетки с пръстени, салфетка за хляб, кърпа, ръкавица и ръкохватка.
 

    И, разбира се, кутията. За малко да остане без капак. Успях да го направя точно половин час преди да тръгнем за летището. 


    Бях напълно доволна от резултата. Декорирани в стил рустик, всички елементи се допълваха идеално, текстилният десен ги обединяваше и всичко искреше в бяло и свежо зелено.


    Подредена и опакована, не изпуснах от ръце ценната си кутия през целия път. На летището много се забавляваха с нас.Служителят на скенера изненадано възкликна: "Я, къщичка за птици и гнездо с яйца! А кутията защо е празна? Да не сте забравили птичето у вас?" Казах му, че двете птичета са там, където отиваме. Сега оставаше подредбата.


    Значителна част от старите сгради в Копенхаген са обвити с бръшлян. Като Кралската библиотека. Усмихнахме се на съвпадението - подаръкът ми беше кралски!



    Направих всичко с огромно желание, вложих вдъхновение, старание и любов. Кухнята е най-уютното кътче в къщата. Мястото, където се събират всички. Исках символично да обединя нашия и техния дом. Така винаги ще бъдем заедно. Мисля, че успях, защото между къщичка и салфетките веднага се появи пълна чаша златиста лимонада!

 Свежа лимонада


    Освежаваща, ароматна, с чудесно балансиран сладко-кисел вкус. При програмата за престоя ни, която ни бяха организирали дъщеря ми и приятелят ѝ, имахме нужда от точно това студено, зареждащо с енергия, питие!

сокът на 1 среден лимон
1-2 чаени лъжички кафява захар
1 чаша газирана вода
2-3 листенца прясна мента

    Съставките се разбъркват добре и здравословната ни напитка е готова. А цветът, който придава кафявата захар, е прекрасен!

    Късно вечер, върнали се препълнени с гледки и впечатления, първо изпивахме по чаша лимонада. Вдишвахме аромата на пресен лимон, подчертан от лекия ментов нюанс на прясното зелено стръкче и усещахме разливаща се лекота в изнурените ни тела.

    За пет дни е трудно да видиш дори малка част от Копенхаген. Обикаляхме по павираните му улички, надничахме в подредените дворчета, прехласвахме се от фасадите на старите сгради, разхождахме се в красивите паркове и се радвахме, че белите нощи са започнали.




    Направих стотици снимки. Сега се опитвам да ги подредя. Къде бяхме и какво видяхме от Дания ще ви покажа следващия път.

Ще се видим пак ...


23 коментара:

  1. Албенче... каквото и да кажа ще е малко. Подаръкът е изумително красив - мотивите, малките детайли, преобразяването на старо в ново и изобщо цялата идея на композицията много ми хареса! И лимонадата ми хареса, и Копенхаген също, и с нетърпение ще чакам следващия ти увлекателен разказ! Сърдечни поздрави! Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, много се радвам, че ти харесват моите занимания. "Преобразяването на старо в ново" ми е голямо увлечение.:) Натрупахме много впечатления от пътуването и ще се опитам да ги разкажа. Надявам се да ти бъде интересно.
      Сърдечно ти благодаря за хубавите думи и ти желая чудесни почивни дни!

      Изтриване
  2. Бени, ти си невероятна! Такава прекрасна идея, великолепно изпълнена наистина заслужава адмирации! Абсолютно съм убедена, че това е бил най-прекрасният подарък за твоето момиченце, който винаги ще носи усещането, че мама е на близо! Снимките са страхотни, с удоволствие ще разгледам и останалите. Целувки и прекрасен ден миличка!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Скъпа Руми, при такива думи, както се казва, мед ми капна на сърцето!:) Много, много ти благодаря! Мисля, че подаръкът ми наистина се хареса и се надявам дълго време да носи усещане за близост. А снимките още подреждам, но съм планувала цяла поредица, в която да ги покажа.
      Целувки и на теб и прекрасна вечер!

      Изтриване
  3. Албенче!!! Невероятна публикация, изпълнена с много приятни емоции, места, подаръци, хора! Обожавам такива зареждащи неща! Разгледах всеки детайл с интерес, ама какъв прелестен подарък само! Направен от сърце и душа! Страхотно, страхотно! Лимонадката е прелестна, просто всичко ме изпълни! Само да те попитам, понеже си търся такива чинийки, може ли да ми посочиш откъде мога да си купя? Благодаря ти предварително! Още веднъж - искрени комплименти и очаквам продължението с нетърпение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, толкова се радвам на твоите думи! Просто не знам какво да кажа, освен ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ! Дано намериш интересни неща и в продълженията :)
      А чиниите са купени в София в един от т.нар. магазини за левче - бул. Христо Ботев, посока от пл. Възраждане към колоните на Пиротска, дясната страна. В такива магазини човек може да се натъкне на страхотни попадения, само дето тези неща често са от типа "ако уцелиш" :) Бяха само няколко бройки, но дано си късметлийка и заредят отново. Аз също ще мина някоя вечер, защото бих искала да взема и за себе си. Може пък и да се срещнем :)
      Прегръдки, хубава събота и още по-хубава неделя!

      Изтриване
    2. Благодаря ти, ще проверявам там, непременно когато минавам, дано се видим:) ще е голяма изненада. Знаеш ли и аз от такива магазини съм купувала уникални неща, но наистина е на късмет. Благодаря ти за отговора!

      Изтриване
  4. Албенче, страхотен, страхотен подарък си направила! Много естетски, много стилен и много добре избан като символика! представям си радостта на дъщеря ти!Всеки предмет много ми хареса, но фаворит ми е кутията с декупажа.Изключително добре подбрани и допълващи се предмети и десени!
    прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, тази чудесна оценка искрено ме зарадва и почти ме накара да се възгордея! А дадена от човек с твоя творчески заряд, я прави още по-ценна! Аз наистина много държа на символиката, защото за мен предметите освен да служат и да красят, трябва и да говорят ... Благодаря ти!
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  5. Албенче, невероятен подарък! Чудесна идея, стилно и перфектно изпълнение!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Тили, много благодаря за хубавите думи! Вложих голямо старание и обич и ми става мило, че приятелите го усещат!
      Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване
  6. Албенче невероятна публикаци с много емоции,прекрасни снимки и места.Комплименти за подаръкът ти,стахотоен много стилен и красив,личи си с колко любов,желание и старание е приготвен.Ще очаквам следващият ти увлекателен разказ за Копенхаген.Поздрави!Желая ти прекрасен Неделен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, много благодаря за сърдечните думи! Права си и за любовта, и за желанието, и за старанието :) А за пътуването имам за разказване ...
      Лека вечер и хубава седмица!

      Изтриване
  7. Албена, комплекта е разкошен.
    Сърдечно благодаря за коментара и заделеното време, за вниманието и доверието към моя блог.
    Радвам се, че моите рецепти се приготвят успешно в твоята кухня.
    С пожелание за слънчево лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се на запознанството ни! Надявам се честичко да се срещаме :)
      И от мен слънчево и топло лято!

      Изтриване
  8. Албенче,ще очаквам с интерес и следващия ти разказ за Копенхаген,а подаръкът ти е повече от кралски,той е безценен!Много майсторство и старание прозират,както и безкрайна обич!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, много ти благодаря за тези прекрасни думи! Старах се много, но не беше трудно - майките наистина обичат безкрайно!
      А разказът ми напредва, но малко бавно, впечатленията са много ...
      Сърдечни поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  9. Албенче, толкова колорит и свежест на едно място :) Прекрасна публикация! А подаръкът е толкова красив и единствен!
    Разказът ти емоционален а снимките чудесни !
    Лимонадата ще пробвам задължително :)
    Поздрави и хубава вечер !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, радвам се на тази твоя похвала! Нали знаеш колко ни е мило и вдъхновяващо да мислим за децата си! Прекарахме много хубаво и пак ще разкажа за впечатленията си. Надявам се да ти е интересно :)
      Поздрави! Хубав и слънчев ден!

      Изтриване
  10. Трите будни нощи си заслужават напълно! Страхотни неща си сътворила! Чак завиждам на получателя (благородно) и на мен ми се иска някой да ми сътвори такива красоти! Пожелавам още много творчески будни нощи и прекрасни дни :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря, "обзавеждане за спалня" :)
      Докато правех този комплект спалнята беше последното помещение, до което стигах :) Но наистина си заслужаваше! Пожелавам и на теб такъв подарък :)
      Поздрави!

      Изтриване
  11. Страхотна си, Албена!
    Само това мога да кажа!
    И те усещам близка по някакъв начин.
    И в мен дреме желание за такова творчество, но, ежедневието ми е забързано и не успявам да го събудя и уловя...
    Имала съм и аз такива моменти, когато сякаш всичко ми се нарежда по план и нещата сякаш се получават от само себе си и дори надминават очакванията ми.
    Малко късно пиша под тази публикация, но се надявам хем да ти е приятно, че изказвам възхищението си, хем да те върна към този момент.
    Иначе блог ти отдавна е в полезрението ми, и въпреки оскъдното време с удоволствие надничам и следя!
    Прекрасна есен ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Весела, за сърдечния коментар!
      Да, забързани сме, ангажирани с много задачи и напиращи срокове. И затова е още по-вълнуващо, когато успеем да уловим този прекрасен миг на вдъхновение! И често това се случва не по план или пък извън плановете, но всеки път е чудесно, защото ни зарежда изцяло с положителни емоции!
      Хубави есенни дни и на теб!

      Изтриване

Вашият коментар ...