четвъртък, 9 април 2015 г.

Крехки дантели / Delicate lace

    Много се проточи зимата тази година! Заигравките на Баба Марта с топли и студени вълни разбирам, това са си типични прояви и сме им свикнали. Но април .... Малко попрекали момчето! Явно се налага да изцедим последните капчици търпение и да устоим на капризите му. Какво пък, всеки с особеностите на възрастта си - един, защото е баба, друг, защото е тийнейджър ... Останалите ще се опитаме да бъдем мъдри и да заложим на вярата, че все пак и на нашата улица ще изгрее слънце ... И синоптиците така обещаха!

    Хубавото в цялата тази напрегната (не само заради времето!) обстановка е, че предстои прекрасен празник - Великден! Цели четири дни, в които имаме чудесна възможност да се опитаме да успокоим страстите и да се отдадем на позитивни усещания! Някои ще стегнат куфарите и ще потърсят спокойствие на близки и далечни дестинации. Други ще се отправят към вилите и родните места, за да разтворят прозорците на самотните къщи и да почистят запустелите дворове. Трети ще обиколят моловете в опознаване на тенденциите за пролетния моден сезон. Значителна група в най-широк възрастов диапазон ще изпълни градинките и парковете. А пък традиционалистите ще подреждат пролетни салати, ще пекат агнешки специалитети, ще месят ароматни козунаци и ще боядисат една - две кори пъстроцветни яйца. Четири дни, в които ни очаква празнична еуфория и обещано слънчево време!
    
    Всъщност ние вече празнуваме. Подготовката отдавна е започнала, а нали и тя е част от празника. Още миналата седмица агнешкото е поръчано, яйцата са купени, правих тренировка с козунаци по рецептата на Роси (за пореден път, защото са фантастични!), имам и купа с великденски сладки. Но седмици преди това се занимавах с великденската украса. Седях си нощ след нощ в мъничкото ми ателие и дупчих яйчени черупки, очертавах бели контури, подбирах цветни мотиви и нанизвах панделки.


    От няколко години белите дантелени черупки са предвеликденската ми страст. Процесът на изработването им никак не е лесен и отнема много време. Но уморителното нощно будуване е възнаградено всяка сутрин, когато първия ми поглед се пълни с красивия резултат.


    Когато започнах да правя ажурни яйца, смелостта ми стигна само да пробия дупчици и да изрисувам около тях и върху самата черупка бели контурни очертания. С времето увереността ми растеше и дантелата вече става все по-богата.


Изяществото на крехките дантелени черупки прекрасно се съчета
с омайващия аромат на нежните бели фрезии.




Бяла порцеланова купа с няколко дантелени черупки.
Наситен аромат на свежи цветя и цъфнали върбови клонки.
Композиция, напълно достатъчна за елегантна украса на дома ни по великденските празници.




    Още миналата година имах идея да съчетая ажурните черупки с декупаж, но успях да я осъществя чак сега. Трябва да призная, че съм изключително доволна, дори възторжено доволна!



Всеки цветен мотив намери място,
абсолютно подходящо точно за него върху бялата черупка.






Цветните букети с изразен ретро-рисунък красиво подчертаха деликатните ажурни акценти.



Крехките дантелени черупки, обгърнати от разцъфналите бели фрезии,
изпълваха пространството с несравнимо винтидж обаяние.



Прекрасен великденски букет, който ни зареди с празнично настроение
и събра въодушевените похвали на всичките ми близки!

 


  
Обогатих колекцията си на дантелени черупки с новите, съчетаващи ажурна резба с декупаж. 
А серията декупирани яйца ще ви покажа следващия път.




    Надявам се моите произведения да са ви харесали. Ако ви е любопитно как изглеждат в действителност, може да ги откриете в галерия "Афион" на ул. Шипка № 24 в София. Сигурна съм, красивите предмети там ще грабнат погледа ви. Аз съм си набелязала едно от белите зайчета на витрината!



    Ще се видим пак ...



12 коментара:

  1. Отдавна не се бях наслаждавала със затаен дъх ...................Прелест!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Миленка!
      Желая ти прекрасна Светла седмица!

      Изтриване
  2. Първо си казах- "Ау", но когато стигнах до тези с декупаж, останах без думи! Такова изящество и красота!
    Поздравления, Бени! За търпението и майсторството!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Тили!
      Наистина е нужно голямо търпение за тези дантелени черупки, а за майсторство - догодина пак ще се постарая над него :)
      Хубави Светли празници!

      Изтриване
  3. Имаш искреното ми и захласнато възхищение, Албенче, прекрасни са! :)
    Светли празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, благодаря ти!
      Светли и радостни празници и на теб!

      Изтриване
  4. Прелестно прелестни - истински шедьоври!!!
    И честото възкресение Христово, Албена!! :)
    Нека има мир, любов, светлина и красота в домовете и душите ни!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, как ми хареса тази оценка в превъзходна степен :) Искрено ти благодаря, Мина!
      Нека красивото ти пожелание е с всички нас всеки ден!
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  5. Точно същото като Миленка бих написала и аз-със затаен дъж и ококорени очи се мъча да си представя и Бога ми,не успявам,как е направена цялата тази красота!
    Уникална,уникална,уникална колекция,Бени,моите искрени и възторжени аплодисменти!
    Толкова са нежни и красиви и в съчетаие с упойващия аромат на любимите ми фрезии бих искала да бях поне на фотосесията и да наградя всичките си сетива!
    С пожелание за прекрасни пролетни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Какво да кажа, Роси ... Ти направо ме заля с похвали :)
      Много, много ти благодаря! Наистина много ме зарадва!
      Аз лично се възхищавам на твоята креативност и естетика в кулинарното изкуство и не малко идеи съм почерпила от чудесния ти блог. Ако някой път съм била полезна за теб и аз - то ще ми е направо за медал :)
      Пожелание и от мен за свежи и вдъхновяващи пролетни дни!

      Изтриване
  6. Как съм изпуснала тази красота! Просто не мога да откъсна очи от това съвършенство! Каква прелест, невероятни са! Комплименти, искрени комплименти за таланта! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С удоволствие приемам комплиментите ти, Кате :) Мерси!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване

Вашият коментар ...