понеделник, 4 март 2013 г.

Брачен обет

    От 1 март 2013 г. Ася и Георги са семейство Атанасови. Вероятно датата на брачния обет не е била избрана случайно - празничен ден, символ на зараждащо се начало и силна връзка. Пожелавам съвместният им живот да е като мартеницата - бял конец за светло бъдеще и червен конец за страстни преживявания.

    Не познавам младоженците. Но точно една седмица преди сватбената дата,  т.е. в събота в 9ч.сутринта, лелята на Георги ми се обади на пожар, че има нужда от спешна консултация. Все още несъбудила се изтичах при нея. И там ме очакваше изненада - лелята и майката на младоженеца ме посрещнаха с думите: "Много те молим да направиш тортата за подписването!" И аз, поласкана от хубавите думи за сладките ми произведения, се съгласих. Само един час по-късно напълно се събудих. Те казали 1 март, а аз съм разбрала 1 май! Ами сега?! Няма никакво време, няма никаква яснота за дизайна, не познавам интересите на младите, а освен това имам да правя торта за рождения ден на собствената ми дъщеря за 28 февруари! Е, нещо все пак бях чула - винтидж, бяло, рокля в цвят горчица, ще бъдат само 20 човека, сватбеното  тържество ще е  в друг ден, сега само подписването... и "Сигурни сме, че ще измислиш точно каквото трябва!". Това наистина е мила оценка, но се чувстваш като пълен с въздух балон. Като се поуспокоих, установих, че информацията не е малко. Нахвърлих няколко скици и реших, че тортата ще има бяла основа, стара кутия за бижута, дантела в цвят горчица и много нежни рози. Напълно във винтидж стил. Но исках истинска дантела, т.е. захарна, но ефирна и плетена на една кука, а нямах необходимото оборудване. Добре, че Аromashouse работят в събота. Обадих се по телефона, казаха, че имат каквото ми трябва и ме чакат. Както всеки път бяха много отзивчиви и аз сърдечно им благодаря за съдействието. Но докато бях в магазина, вниманието ми беше привлечено от едни резци за пеперуди. Реших, че може би ще е добре да включа и тези елементи и ги взех. В неделя сутринта лелята пак се обади и каза, че има страхотна идея за дизайна на тортата - дантела и пеперуди. Розите окончателно отпаднаха. И ако това не е синхрон!

    Процедурата по тортоправенето започна точно с пеперудите. Отказах се от стандартния фонданов вариант и се спрях на експеримент с принтирана фонданова хартия. Изработката им изискваше търпение, изразяващо се в изразване, залепване, дорисуване и 60 часа сушене. И след сто пъти зададен въпрос "Дали ще стане нещо?" около нас полетяха леки, нежни, красиви пеперуди! Междувременно, благодарение на наученото в часовете по керамика от преди няколко години, направих прекрасна малка винтидж бижутерка. А изплитането на захарната дантела се оказа истинско сладко удоволствие! Разбих прахообразната SugarVeil смес според инструкцията, оцветих я със смес от три цвята сладкарска боя - телесна, жълта и златна, нанесох върху силиконовата подложка и на сутринта бримка по бримка дантелената мъгла беше готова. Искам да отбележа, че за изплитането се уповавах на прекрасните напътствия на Мина от Angellovescooking - благодаря!

      На 1 март сутринта декорирах облечената с фондан торта. Беше прекрасна!





Честито на семейство Ася и Георги Атанасови!


Ще се видим пак...

12 коментара:

  1. Албенче, царица си!!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Възхитителна торта, Албена!!! Много нежна, много елегантна и много красива - истински щастливци са младоженците!!! Пеперудите са абсолютно уникални - като живи са :), а дантелата си вплела така елегантно и ненатрапчиво в композицията - прекрасна идея и реализация!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина, не бих и мечтала за по-прекрасни думи! За мен това е страхотна оценка! Благодаря, че си се включила за член на моя блог. Ще се опитам да вървя успешно по твоите стъпки. Пожелавам ти хубав ден!

      Изтриване
  3. Тортата е много нежна и красива! Чудесно свършена работа за чудесен повод! Поздравления! Хубава и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Елти, за милото поздравление, както и добре дошла в моя блог. Успях само да надникна в твоята страница, но със сигурност ще направя дълго посещение. Впечатлена съм от пилето в тестена коричка и от красивите зимни снимки. Хубав празник!

      Изтриване
  4. Албена,сигурно имаш вълшебна пръчица с която сътворяваш тези прекрасни торти! ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали казват, че всяка жена е една вълшебница, та и аз така ... :) Благодаря!

      Изтриване
  5. Албена, влязох да търся декупажната торта, а открих една страхотна ядлива и много нежна торта!
    Поздравления за страхотната работа и умения!

    ОтговорИзтриване
  6. Бети, много благодаря!
    Казани от тортен факир като теб, тази оценка е направо прекрасна за мен!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Здравей, Албенче! Радвам се, че откривам толкова пъстро и позитивно местенце. Сватбите винаги са ми били слабост, а тази твоя торта ги прави наистина магично изживяване. Много красота си събрала на едно място.
    Желая ти хубав ден! Ще минавам честитчко тук. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла, Гери! И за мен вълненията около такива красиви събития са много привлекателни и носещи удоволствие. Благодаря ти за хубавите думи и ще се радвам да те посрещам при мен!
      Хубав позитивен ден!

      Изтриване

Вашият коментар ...